Första kastanjen är på väg!!!

Jätteglad är jag! Försökte hela förra våren / sommaren att få kastanjer att gro men lyckades inte.  Den här kommer från Sockenkyrkan / Kyrkskolan i Hallsberg. (Tack Margareta!)  Jag har planterat fler därifrån och även från Diethers träd i Harnäs. Några fler är i fönstren, några i pallkragen. Hoppas den här klarar sig. Jag har gjort helt enligt regelboken, fått ligga ute i frost ett par månader, sen i vatten ett par dagar och så planterad med märket neråt. Det är hästkastanjer förstås. Vi har ju planterat kastanjeträd på Liane som vårdträd för barnbarn och andra barn som har anknytning till Liane, men jag vill ha några plantor i reserv om rådjuren äter upp dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback