Seffrin är en trevlig tax!

Jag är nöjd med min lille tax Seffrin. Han är förresten inte så liten, han är stor för att vara tax. Han ska vara strävhårig och har en bra päls, inget fastnar men det är egentligen lite lite hår, mest på mustaschen och på ryggen och tassarna. En riktigt ok jakthund med stort sök, bra skall, god jaktlust, orkar jaga länge och hittar nästan alltid rådjur när vi släpper honom.
 
Vi är numera överens om att han är den bästa tax vi har haft och det har blivit några taxar  sedan 1977.  Inne är han trevlig att umgås med även om han smyger och stjäl de andra hundarnas ben. Han tycker han har rätt till det för han har tagit rollen som chef över stövarna. De argumenterar inte med Seffrin. Fast tyvärr tror han att han kan stoppa bilar också, så jag får hala in honom i kopplet när vi är ute och går och möter bilar. Jag har inte dresserat honom så han lyder bara två kommandon och det är "stanna" och "det  räcker" "Stanna" är förstås just det, han stannar och står still. "Det räcker" innebär att han ska sluta dra i kopplet, det funkar också. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback