Roland bjöd på lunch på Travmuséet i Årjäng idag!

Snäll gubbe har jag. Han väljer ju gärna just tisdagar eftersom det verkar vara den nationellt överenskomna dagen för stekt fläsk i vårt land ;- ))
 
Jag är ju förtjust i den här restaurangens soppor. Det finns varje dag som en alternativ förrätt, men jag är nöjd med enbart soppa. Fick blomkålssoppa idag, jättegod och testade sparrissoppan häromdagen, också en höjdare! Här på bilden nedan  är den förstås slut på min tallrik. Jag uppskattar engångshandskarna när det är buffé och många före mig har tagit i besticken. Numera har jag också lärt mig att ställa tallrikar och framför allt vattenglas på våt servett. Brickorna är nämligen halkiga. Jag har lyckats välta halkande vattenglas ett par gånger, men nu står de stadigt. Man blir feppligare med åren, bara att konstatera! 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

En vällagad soppa kan vara mycket god men alla kan inte konsten. En av mina favoritsoppor är jordärtskockssoppa. Så gott och rekommenderas om du inte har testat det.

Svar: Låter gott! Har jag inte testat!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback