Äting igår kväll med goda vänner!

Gjorde två rådjurssadlar, noga rensade från fett och senor. Sen skårade jag grunt, satte i lök och vitlök i skårorna, kryddade rejält med salt, peppar och örtkryddor, på med morotsstrimlor, kantareller, riven ost och bacon. In i ugnen 1.5 timmar i 170 grader med rödvin på botten. Sen skar jag baconen till bitar och serverade med köttet.  Resten blev mixat för att bli sås tillsammans med vinet från botten.  Till det serverades kokt potatis, ugnsstekta grönsaker, sallad, sås och gelé.
 
Jag tränar på förrätt,  men det har jag ingen bild på. Röra av mosad avocado + cremefraiche smaksatt med chilisås och lime. Allt på en stekt brödskiva och så räkor på alltsammans.
 
Desserten  blev enkelt jordgubbar och vispgrädde
 
Så otroligt roligt att kunna träffa goda vänner igen, så som igår kväll. Prata, skratta och planera för nya äventyr med utflykter och båtturer tillsammans.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Så trevligt att kunna träffas igen!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback