Nej, jag klarar inte att gå med stavar!!!

Ibland går jag utan tax Seffrin för att kunna gå lite avslappnat utan att hålla emot en stretande tax. Det är bra avslappning och vila för ryggen. Tänkte att eftersom alla andra går med stavar så skulle jag också testa det, ska ju vara nyttig träning för överkroppen. Så jag tog de trasiga skidstavarna och gick med dem på promenad utan tax. Men det funkade inte alls. Det var stötigt och hårt, inte alls avslappnande och ingen god träning. Dessutom låter det när man stöter stavarna i isen på vägen.  Det gick bara ner till magasinet på Liane, sen ställde jag stavarna där och gick utan, så skönt!
 
Fast jag har fått rådet att testa med riktiga gå-stavar, såna som fjädrar och där man kan ställa in längden. Jag känner vissa tvivel men funderar på att låna och testa, så jag vet säkert att det inte passar mig. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Gåstavar är inget för mig och ärligt talat så undrar jag hur mycket mer motion man skulle få av dem!

Postat av: Lena

Jag har vanliga gåstavar köpta på loppis men man kan justera längden , dom ska ju vara så armen är i vinkel , inte så långa som skidstavar
så kan man ha pluppar på längst ner om man vill men jag tycker det är bra med piggen om det är halkigt
du får prova

2021-01-30 @ 11:31:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback