GÄSENE-ost är bäst!

För länge sedan åt jag mest hushållsost och då letade jag upp Gäsene-ost, den enda hushållsosten som var gjord på garanterat svensk mjölk. Arlas hushållsost gjordes då på dansk mjölk och det ville jag inte ha. Mitt val av svenska produkter handlar om att jag vet att Sverige har världens bästa djurhållning med stöd i lagparagrafer. Här får inte antibiotika användas på friska djur i förebyggande syfte och kor måste vara ute en stor del av året ( Tack Astrid Lindgren!). Vi vet hur fint djuren har hos våra arrendatorer på Guterud.  Mjölken till Gäsene-osten tas från kor i närheten, man belastar inte miljön och produktionen med långa transporter. Och man använder alltid bara svensk mjölk till sina produkter. Nu har jag till jul investerat i ett par goda Gäsene-ostar: Bonnmoran och Port Salut. De finns hos Rikard på Ica Sillerud i Svensbyn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback