Min favoritfisk-rätt!

 
 
 Min favoritfiskrätt blev det igår. Eller vet inte om jag ska kalla den min, vi har fått receptet av min svägerska Sylvia och vi åt den första gången hos henne och broder Rolf.
 
Man tar fisk motsvarande 2 bitar lax och 2 bitar torsk. Fast jag gjorde enbart  på motsvarande mängd vildfångad öring den här gången.
Man delar fisken i mindre bitar, men inte för små
Sen görs en sås med 4 dl creme fraiche, 6 matskedar hummerfond och 1 dl hackad dill. Såsen ska koka upp sen lägger man i fisken och låter det koka i 8 minuter.
Till sist lägger man i kräftstjärtar eller skalade räkor och låter det bara bli varmt, inte koka.
 
Fiskgrytan servaras gärna med potatis och små ärtskidor eller ärter. 
 
I kväll blir det också smarrig mat. Vi är bjudna på kräftäting hos goda vänner. Det ska bli roligt att träffa  det gänget. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback