Kopparödlan låg alldeles stilla!

Tax Seffrin och jag gick förbi vad som rimligen var en kopparödla, namnet har djuret fått av färgen antar jag, som koppar, lite skimrande. Och det ska vara ödla fast den saknar yttre ben, lär finnas nåt slags ben inne i kroppen.  Fast min ormfobi gör ingen skillnad på ormar och benlösa ödlor, lika fasansfulla. Så vi gick en bit ifrån runt den, bilden är tagen med förstoring,  tro inget annat!!! Den låg helt stilla en god stund innan vi kom fram till den, jag såg den på håll. Den låg stilla när vi passerade och den låg kvar när vi gick förbi. Vet inte om den försöker spela död för att rädda sitt liv från fiender. När vi efter ett bra tag vänt och gick tillbaka var den i alla fall borta. Antingen slingrade den iväg eller också blev den lunch till någon hungrig fågel. Borta var den i alla fall och jag får erkänna att jag inte sörjde.
 

Kommentarer
Postat av: znogge

Inget för mig heller även om de är harmlösa.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback