Är det en get-rams?

Den blommar ivrigt nu och breder ut sig. Jag måste rycka bort en del efter blomningstiden, plantor dyker upp överallt, även långt från ursprungsplatsen. Kanske egentligen är ett ogräs som jag borde utrota, inte hysa i rabatten.  Har dålig koll. Borde ju egentligen också döda en massa lupiner, men fixar det inte.Tror att den här heter get-rams, inte get-trams som jag trodde som barn. Minns när jag såg den första gången, jag o min bror gick från morfar o mormors stuga i Sörmland  ner till sjön Båven för att meta. Och på vägen fanns massor av såna här vita klockor. Jag hade aldrig sett såna förut och blev imponerad, både av blomprakten och det udda namnet. ;- ) 

Kommentarer
Postat av: Tina

Ja. Get rams. Tror dom är släkt med liljekonvalj.

Svar: Logiskt, liknar ju liljekonvalj! Tack för info!
Inga Magnusson

2020-05-28 @ 21:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback