Pallkrage och jordblandning blev det igår!

Snäll gubbe som hjälper mig med pallkrage och jordblandning. Först förstås blev det att ösa ur gamla jorden. Vi  har gjort en hög pallkrage som jag kan jobba med stående, behöver inte böja mig ner. Det är bekvämt. Fast jag vill ju inte ha jord i hela så i botten är det ett lager frigolit så den inte ska bli så tung när den är full med jord. 
 
Den vilar på en lastpall och har hjul också så jag kan dra den ut på altanen när det är fint väder och in under taket om det regnar. För att jag ska kunna dra den själv så finns en ordentlig krok på varje kortsida och grova rep till dem. 
 
Jordblandningen blev kompostjord, köpt planeringsjord och så köpt gödsel i säck. Mest av de två första och en mindre del gödsel. Ska bli spännande att se hur det lyckas. Längst ner i jorden finns rätt  mycket av små stenar för dräneringe. 
 
Här är hela klar och locket på. Fast jag har inte sått nåt än. Hann inte.  Det lär bli dill och sallad först, planterat och sått.
 
Här hamnar pallkragen, praktiskt att ha den på altanen, bara att gå ut och hämta sallad och kryddor. Bord och stolar ställde vi på plats, Utesäsongen kan börja! Mitt på dagen i solsken kan man sitta ute en stund, annars ligger temperaturenn bara runt nollan.
 
Idag ska vi iväg på trevligheter, vi är bjudna på lunch hos goda vänner. Det ska bli roligt! Gott med ett avbrott nu när vi försöker hålla oss  stillsamma för att inte dra på oss virus.
 
Framåt kvällen ska jag ha djupvågsmassage, men mer om det senare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback