Så fint igår, snö och minusgrader!

 Så här läckert vinterväder var det igår när vi gick ut jag och Seffrin 
 
 Vi gick på långpromenad! Bra med ice-bugs, första gången i år.
 
 Vi gick ner till sjön, Signebyn badplats och båthamn. Det hade blivit ett skimmer av is här och där i viken så snön har lagt sig på den i ett mönster.
 
 Seffrin gillar att vara här, en plats där det ofta finns dofter av rådjur och andra hundar
 
 På hemvägen stannade jag och växlade några ord med Rolands bror Gunnar som har fyra hästar i sitt stall på Prästgården. Pratade lite med Moe Braga också, min enda favvohäst. Tror i alla fall att det är hon till höger, men hon har ett par avkommor som är väldigt lika henne också så osvuret är bäst.
 
 Tillbaka hemma så började det snöa rejält, stora flingor. ;- ) 
 
Flingorna syntes bra mot den svarta klätterväggen på magasinet.  
 
Senare idag blir det mer om torskryggen som vi lagade till igår och för en gångs skull lyckades riktigt bra med. Vi får tacka Mannerström och Ronny för bra recept. ;- ))
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Även om jag föredrar en snöfri vinter så måste jag erkänna att det vintervita är vackert!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback