Tredje salladsomgången sådde jag igår!

Igår sådde jag tredje omgången sallad i pallkragen. Första omgången från mars / april är uppäten, andra omgången är precis på gång närmast i bilden och  nu har jag alltså sått tredje omgången. Det blev sådd av ruccola också men den förra  har varit lite maläten i år, vet inte om det är sjukdom eller djur. Petade ner några spenatfrön också. Sallad är nog det vi mest skördar från pallkragen på altanen. Dill finns också lite i pallkragen och gräslök samt timjan och rosmarin, kryddor som vi gärna har med i matlagningen. Tomaterna klagade jag över förut, de fick mest en massa blad men inte särskilt mycket blommor o tomater. Nu är blommor och små tomater i alla fall på väg, vi har premiär-ätit de första egna, smakar himmelskt. I år får bli ett första träningsår med tomatodling, nästa år satsar vi vi på att ha tomater under längre tid.
 
Sommaren 2020 har präglats av Corona-pandemin på många sätt. Evenemang som vi brukar uppskatta har varit inställda och det kommer att fortsätta. Möjligheterna att träffa goda vänner har varit begränsade, det har fått bli utomhus. Undrar hur man får till det när utetemperaturen sjunker och vädret blir mer bistert? Kanske har vi en ensam höst och vinter framför oss. Hoppas den här jobbiga pandemin snart är  över. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback