Rensa svamp i mjölvatten!

I år är det ju mycket svamp och därmed mycket svamprensning. Det leder förstås till att man letar efter genvägar som underlättar momentet får bort lorten. Jag har hört från flera håll att man skulle lägga svampen i vatten med vetemjöl i. Jag gillar ju att testa nya idéer så jag blandade glutenfritt mjöl i vattnet. Sen tömde jag i svampskörden.
Det var väl inte något mirakulöst knep för att underlätta, kanske lossnade smutsen bättre och inte lade sig på svampen igen. Men en väldigt liten skillnad.  Sen när allt var klart så såg jag att en hel del mjöl hade samlats på botten och där gjorde den inte så mycket nytta. Kanske hade jag i för lite eller också funkar det inte med glutenfritt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback