God äting igår kväll!

Vi var fyra stycken bjudna på mat hos goda vänner. Förrätten ska jag absolut testa, mjuka dadlar med St Agur-ost på och en nöt. Himla gott till entrébubblet!!
 
Sen god kötträtt. Det var rådjurstek med god sås, kokt potatis, brysselkål och kålrabbi. Kålrabbi är väldigt gott, men inte så vanligt. Man skär i stavar, kokar lätt och steker lätt. Den måste jag köpa och pröva.  Kål i olika former är gott till vilt och det äter vi ofta.
 
Desserten var en Schlesisk specialitet som jag knappt vågar beskriva. Den är ovanlig för oss, har många olika ingredienser: brödbitar, vallmofrön, russin som var romdränkta, mandel, kokt mjölk
 
En trevlig kväll hade vi tillsammans. Det är fint att kunna prata både skoj och allvar, speciellt med vänner som har en helt annan uppväxt och andra erfarenheter. Det blir lärorikt och meningsfullt.
 
Agenda för idag torsdag är avslappnad. Roland försvann ut på harjakt med dunker Hej och kompis K. Jag ska fortsätta röja i garderoberna, det är riktigt roligt att få rensa upp i gamla  synder. Ute är det ett par minusgrader så ute kan vara halkigt i blötan.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det ser riktigt gott ut! Efterrätten tror jag att jag hade hoppat över! Den ser lite läskig ut!

Svar: Jag fick hoppa den eftersom den innehöll gluten. Men övriga åt med god aptit!
Inga Magnusson

2019-10-03 @ 08:00:48
Postat av: znogge

Trevligt att äta gott tillsammans!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback