Igår vid sjön! Igen!

Som sagt, vi får trava och gå mycket nu när Seffrin inte får jaga medan han äter pencillin. Vi gick ner till sjön igår också, bra väg, inga bilar! Det var nästan ännu finare än i förrgår. Solen blänkte lite mellan molnen. Sen blev det lite mer snö. Det är i alla fall ingen is på sjön Östra Silen, bara på mindre sjöar och tjärn.  
 
Jag såg ett spår som påminde lite om harspår, Roland vill ju veta för valpens skull. Men jag haffade en expert och han tyckte det såg ut som räv eller hund. 
 
Skyltarna om gravfält har kommit upp vid gamla kyrkplatsen och det är ju bra. Den här vid vägen och den nedan en bit in på vägen till sjön. Fast de är inte så tydliga, verkar gamla och slitna. Kanske behövdes nya. 
 
 
Jag kavade runt i skidspåren ett par timmar igår. Roligt att kunna gå ut direkt vid huset och bara åka iväg.  De funkar än, för det har varit kallt. Hoppas det inte blir plusgrader. Just nu snöar det lite. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Spår är jag inte bra på men vi mötte en räv i centrala Stockholm. Den kom spatserande rakt emot oss.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback