Dagens döstädning!

Nåt slags strykbräda för smala plagg, typ ärmar antar jag. Minns inte att jag någonsin haft anledning att använda den. Den åker till second hand
 
Telefonen är jättestor och tung. Måste vara länge sedan den var i funktion. Till second hand
 
Udda muggar och glas som vi inte använder har jag försökt packa in så de inte ska gå sönder. Till second hand. 
 
Krigsmaktens tjocka rediga linnehanddukar. Jag köpte en bunt på ÖB för många år sedan. De får vara kvar, suveräna att ha att torka torrt kött som jag sköljt rent, typ rådjur, älg och så. De suger åt sig bra. Undrar när Sverige var krigsmakt? De måste vara rätt gamla. Vi har haft försvar så länge jag kan minnas, inte krigsmakt. Kanske före andra världskriget.?
 
Imorgon blir det mer om dagens promenad och kanske om regeringsbytet om jag orkar tänka på det eländet.. Och så gjorde jag ett fynd i döstädningen som verkligen tog tag om hjärtat, helt oväntat. 
 
Ellegalan går av stapeln i kväll. Svärdotter Carin jobbar där förstås eftersom hon är redaktör för skönhet på tidningen. Och en årjängstjej träffade hon också, dotter till Margareta Nilsson, min lärarkollega. Kan tänka mig att hon har nåt med smink och styling att göra. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johann

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Krigsmakten

Svar: Tackar för info!
Inga Magnusson

2019-01-18 @ 19:01:22
Postat av: Znogge

Du får verkligen undan en hel del! Telefonen hade jag dock förpassat till elektronikskrot.

Svar: Aha, det finns nåt som heter elektronikskrot?
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback