Fullt av pigga ogräs bland perennerna!

Tre veckors bortavaro straffar sig nu. Det är massor av ogräs blad perennerna, sånt där som jag brukar rycka bort lite vartefter när vi är hemma.  Men nu har vi alltså inte varit hemma på ett tag.  Rundvandringen är inte uppmuntrande
Den här växer snabbt, vet inte vad den heter, men ett ogräs är det och stort blir det fort
 
Smultron förökar sig. Det är inte vilda utan ättlingar till ett elände som jag satte en planta av, bara sprider sig
 
Revsmörblomma tror jag
 
Torrt stånd av prästkragar
 
Olika varianter av nypon / vildros sticker upp här och där, har hunnit bli långa.
 
Maskrosor förstås, överallt
 
Mandelblom tror jag eller någon timjan. Den är i och för sig fin men inte här
 
Trasslig kråkvicker
 
Hallon!?
 
Och så alldeles vanligt gräs överallt!
 
Till o med blomlådorna är hängiga fast jag jag har strävat och vattnat dem.
 
Suck! Det är bara att utrusta sig med handskar, sekatör och trädgårdsvagn och börja saneringen bland perennerna runt huset.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback