Varför stoppar gräsanden näbben under vingen???

Så här satt hon minst en kvart med näbben under vingen??? Det såg märkligt och obegripligt ut. Både hon och hanen var väldigt oskygga. Jag var på bryggan och kollade på båten och solnedgången och vattnet. Men båda kom simmande emot mig, stannade nära och honan stoppade näbben under vingen. Är det ett sätt att sova kanske?  
Här är hanen. Han knoppade inte med näbben under vingen men höll sig i närheten
 
Här kommer båda simmande emot mig. Tror att de häckar någonstans i närheten.
 
Och solnedgången var så här tjusig! Man tröttnar liksom inte på såna här skådespel.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Jag tror, med betoning på tror, att de sover då. Har för mig att våra undulater gjorde så...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback