Dom klarade minus 10 grader i natt!

Helt fantastiskt att de överlevde minus 10 grader i natt,¨. Enligt prognosen skulle det bara bli -6 och det var ju inte så farligt. Men jag lade över locket på pallkragen och två filtar, sen stod den ju under altantaket.  Imorgon ska jag börja så rader av sallad. Det blir lite i taget under sommaren så att det alltid finns fräscht att skörda. Jag gjorde i ordning pallkragen igår genom att ta bort översta lagret jord och lägga i nytt, blanda. I botten är ju frigolit så att det inte ska bli så tungt, behöver inte vara tjockt med jord för sommarens plantor och sådd. Det är ju två pallkragar på varandra så det funkar i arbetshöjd. Gamla kärringar ska inte ligga på knä!! ;-) 
 
 Jag var lite orolig för penséerna som jag satte igår. Enlig teorierna ska de klara - 7 grader men det var lika fräscha idag, klarade alltså - 10 hela natten. Jag gillar penséer, de blommar snällt hela sommaren fram till i september om man plockar av vissna blommor. Piggar upp tidigt på våren när inga andra blommor finns.

Kommentarer
Postat av: znogge

Ja, det blev oväntat kallt i natt så jag hoppas att allt klarat sig!

Svar: Oväntat!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback