Jaha... och hur kittar man fönster nu då??

Idag bjöd vädret på uppehåll så det blev grundmålning av småbitarna på verandan. Men det var ju snabbt gjort så jag gick runt till alla fönster och slet bort kitt som satt löst. Det mesta satt fast men en del var dåligt. Några bitar hade redan ramlat, annars hade jag väl aldrigsett nåt och  startat det här projektet. Svart kitt fanns inte att köpa i närområdet så jag skickade efter. Det kom en kitttub och en mindre spruta att ladda den med. Sen är det bara att kitta!!! 
 
Ha ha... jag har ingan aning  om hur man kittar fönster. Tjejen jag pratade med när jag beställde kittet var inget proffs men hon hade gjort det hemma med en så här spruta och såpvatten att jämna till med med fingrarna.
 
Så om någon vet vad som är viktigt att göra när man kittar och vad som är viktigt att man inte gör, får gärna berätta för mig. Alla tips mottages tacksamt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback