Oj, vilken vacker dag idag tisdag!

Tänk att få gå upp en sån här morgon och vara pensionär!!  Och konstatera att dagen är min. Gnistrande nysnö som föll i natt, solsken och någon minusgrad.
 
 
Här är vårt hus idag som jag lämnade snabbt för att ta en promenad med tax Seffrin.
 
Rådjuren har inte varit blyga inatt, gått runt huset, ätit lite av ljungen, kollat postlådan och vandrat vidare. De har inte förstått att här bor en energisk rådjurshund och en jägare.
 
Seffrin o jag knallade iväg i alla fall.
 
 
Vid Prästgården mötte vi några av Gunnars hästar. Vet inte om detta är Tyra Lill eller Moe Braga. För mig ser de lika ut.  Men en fin fux i alla fall.
Från Prästgården ser man Liane så där långt där borta.
 
Vid Brobacken snattrade och lekte en massa änder i älven där vattnet är öppet. 
 
Den här bildvinkeln gillar jag, det är mycket vatten i älven och busken bildar en cirkel med skuggan i vattnet
 
Vi gick ner till Sillerudsbryggan. Det mesta är fruset i viken, men öppet vid älvmynningen.
 
Fin utsikt från grillplatsen
 
Det här trädet har vridit sig i någon sorts våndor.
 
Vi skulle handla fil o mjölk och blev i kassan  möttta av en reporter från tidningen Värmlandsbygden. Han var ute på reportageresa i Sillerud och frågade lite om bygden. Roligt att man skriver om bygderna!  Imorgon skriver jag o har bilder från värsta vargreviret och snyggaste huset. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback