Vilket blåsväder vi har haft idag!

Det blåste 10 sekundmeter enligt smhi. Men det stämmer inte förstås. Det är en uppgift på medelvind. I verkligheten så var det stundtals 0 sekundmeter och sen i nästa stund säkert minst 15 - 20  sekundmeter. Inget trevligt alls att vara ute i. Jag skulle egentligen ha åkt till Åmål i ett ärende idag men jag ställde in det.
 
Men framåt kväll lugnade vinden ner sig lite så jag tog en tur runt i skidspåret. Spåren hade tyvärr yrt igen en del så det var delvis att göra nya spår. Men jag kämpade någon timme och jag såg att ett par barn åkte på andra sidan, så nu finns det spår igen.  Det går att åka skidor fram till kvart över sex på kvällen, i alla fall om månen är uppe. ;- )) Men blåsten bet i kinderna och jag kom att tänka på modrens ivriga gnuggande med Nivea på vintern  när jag var barn och gick till skolan. Samma procedur när jag kom hem på eftermiddagen. Niveasalvan i den platta blå burken var fet och dryg, men jag ska inte raljera med vilken politiker som döptes efter salvan.;- )) . 
 
Timmerbilen hämtade virke i alla fall och brydde sig inte om vinden.

Kommentarer
Postat av: znogge

Även här har det blåst hårda vindar och med tanke på temperaturen var det allt annat än behagligt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback