Favvoställe i Karlstad! Bokhandeln!

 Det blev ett bokinköp vid senaste Karlstadbesöket. Den gamla fina bokhandeln vid torget har tyvärr stängt men det finns en annan kvar.  Det är en sån speciell känsla att gå omkring i en bokhandel, man blir glad och varm om hjärtat, måste klämma och känna på böcker och grejer.
 
Håkan Nesser är en favorit, jag kunde inte motstå frestelsen att köpa hans senaste bok. Ibland utspelar sig handligen i hans berättelser i mina hemtrakter, typ Kumla och Blackstabacken! Det är ju extra nostalgi så som med boken "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö"  Men den här har nog en annan bakgrund. Som medlem i bokhandelns fanklubb fick jag rabatt på boken också. Ska bli spännande att läsa den.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Håkan Nesser skriver bra och jag gillar hans språk. Märks att han är svensklärare ;-) Boken är beställd på bibblan. Trevlig läsning!

Svar: Roligt med Nessers bok! Hans språk är suveränt. Jag har en känsla av att det var ett tag sedan han kom ut med ny bok.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback