En typisk semesterdag för husägare hade vi igår onsdag!

 
Igår onsdag så oljade Roland en del trädetaljer. Trappor och en altan är gjorda förut.
 
En traktorskopa grus  hämtade Roland, det  behövdes framför entrén. Det hade sjunkit. Blev fint när det var färdigt.
 
 
Jag sprutade ogräsättika på ogräs. Det är nog rätt miljövänligt och ogräset vissnar  snabbt, samma dag faktiskt. Fast man får upprepa. Och en del dör inte, exempelvis lupiner.
Jag rensade och fyllde på de hinkar som rökare använder som askfat utomhus. Inne är rökning förbjuden förstås.
Roland körde en del med betesputsen för att vårda utsikten. Tidigare har det varit insatser med motorsåg och röjsåg.  Det växer ett par meter per år runt husväggarna om man inte håller efter sly och buskar
Inköp och uppsättning av grillredskap. Jag gjorde ren grillen. Den har inte varit använd alls i sommar, så den var dammig och rostig. ;- )  Nu är det tillåtet igen med grillning, eldningsförbudet är hävt efter de senaste dagarnas rejäla regn.. 
 
Jag gjorde rent de sista skrymslena  i duschen med tandpetare. Kom inte åt annars. 
 
Typisk semesterdag för husägare alltså! ;- )) 
 
Sen åt vi god mat med fin utsikt och gjorde en lång promenad med alla fyra hundarna. Mysigt! Jag klagar inte, det är trevligt att ha hus. Fast helt arbetsfritt är det inte. Och vi sparade ju jobbet  tills barn och barnbarn åkt hem.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Smidigt att få gjort vissa saker och bra blev det!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback