Bästa skodonen!

Med värmeväst, skogsjacka o skogsbyxor samt de här på fötterna så kan jag vara ute i timmar i snö och kyla utan att frysa. Det här är stövlar med korta skaft så de skaver inte på vaderna och de värmer rejält. De håller också blötan ute och väger inte mycket. Jag har ju pjåskfötter som fort får skav och blåsor om jag har snörade skogskängor men i de här stövlarna så är det ingen risk. 
 
Agenda för dagen är bl.a. advent. Jag förtränger det i det längsta, har aldrig gillat pyssel och pynt. Nu får jag ta fram nåt i alla fall. Men det mesta av julstädning och framtagning av julsaker får anstå till efter vi lagt in den nya golvmattan. Det är liksom ogjort arbete innan dess. 
 
Sen ska jag åka till Åmål och serva bilen. Hoppas det fina vädret håller i sig nu. Jag har redan ändrat tiden två gånger p.g.a. varsel om snö. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Härligt när man hittar sköna skor. Själv får jag skoskav bara jag passerar en skoaffär... Sketchers däremot klarar jag att använda direkt!

Svar: Sketchers låter intressant. Vet inte vad det är men får kolla! ;-))
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback