Pizzapremiär på Stationscafét i Svensbyn.

 
Det har varit på g ett tag den här premiärätingen av riktig pizza på Stationscafét / Ica Sillerud i Svensbyn. De har ju funnits sedan älgjakten fast det har inte passat för oss att pröva.  Men igår så blev det av. Man kan alltså få pizza gjord på stenugnsbakad botten från Italien,  men i övrigt tillverkad på plats. Man äter på cafet eller tar med hem i klassisk pizzakartong. Alla finns glutenfria. Min har skinka, räkor och ost, den längst ner. Roland har kebabpizza längst upp, den ska jag testa nästa gång. Jag orkade som vanligt inte hela min, så jag fick ta med halva hem som doggybag. ;- ) Den fick bli kvällsmat. Båda smakade jättebra! Vi kommer att äta pizza i Svensbyn igen. De serveras normalt från lunch och framåt på dagarna, men nu på lördag hela dagen, då det är pizza-dag med en del extras i butiken, cafét och klädshopen.

Kommentarer
Postat av: znogge

Pizza är alltid gott och ett säkert kort men jag orkar aldrig äta hela. Men matlåda eller rester till nästa dag är sällan fel!

Trevlig fredag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback