Tilltugg till bubbel!

Ser himla gott ut! Vill jag göra någon gång!

"Ett mousserande vin passar utmärkt som en välkomstdrink till salta potatischips av god kvalitet. Fungerar också fint till räkor, hummer och en förrätt med pilgrimsmusslor. Vi väljer att göra lite ”busiga” crab cakes, men håller igen lite på kryddningen, exempelvis chili, så att inte den tar över det eleganta vinet.

Crab cakes – 4 större eller många små

2 portionsbitar fryst torsk 1 burk krabbkött 1 vitlöksklyfta, finhackad 0,5 gul lök, finhackad 1 krm cayennepeppar lite flingsalt 2 ägg ströbröd 2 citroner, skal och saft dillvippor citronklyftor till servering

crab-cakes

Gör så här: Tina fisken. Mosa ihop den med krabbköttet. Blanda med lök och cayennepeppar. Tillsätt sedan ägg, citronsaft och skal.

Häll ut ströbrödet på en tallrik. Gör små kakor av smeten och doppa i ströbrödet. Stek i medelvarm panna i olivolja och lite smör, cirka 2 minuter på varje sida. Lägg upp, dekorera med dillvippor och citronklyftor. Servera genast!

Vill du ha en sås till kan gräddfilsås med mycket dill och citronpeppar fungera."

Länk till den här sidan är här

http://vinbanken.se/2015/09/14/veuve-ambal-cremant-de-bourgogne-till-crabcakes-%ef%a3%a6-mandagsmatchen/


Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Låter grymt gott och ser väldigt goda ut! :)

Postat av: Ruth i Virginia

Crab cakes är mycket populära här;
kan fås på de flesta restauranger.
Det görs t.o.m. crab cake sandwiches.
Själv är jag inte så särskilt förtjust
i krabba, utom "Dungeness crab", som man
får på USAs västkust.

Svar: Aha, de här kommer från USA! Jag har aldrig hört talas om dem förut men de lät goda när jag läste innehållet. Måste nog testa att göra några. Vi hoppas ju få anledning att dricka bubbel snart med ett nytt barnbarn på väg. ;-) Kan ju vara passande då vi har en fin bubbelflaska på lut.
Inga Magnusson

2015-09-15 @ 14:33:57
Postat av: Ruth i Virginia

Grattis till barnbarnet! Jag fick mitt första
barnbarnsbarn i april.

Svar: Ha ha... Du är en hästlängd före mig där med barnbarnsbarn! Grattis till det!
Inga Magnusson

2015-09-15 @ 21:25:30
Postat av: Ruth i Virginia

Kanske när du är 87, som jag.
Det ä bar å vänta. :)

Svar: Du hör alltså till bloggveteranerna! Roligt att ha dig med bland bloggvännerna!
Inga Magnusson

2015-09-16 @ 00:08:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback