Trädgårdsnattviolen blommar!

Det är den lila där vid räcket. Den  växte i mitt barndomshem och jag tog med hit. Den har en fantastisk doft på kvällen och natten! Fast jag är osäker på om den heter trädgårdsnattviol, mamma kallade den i alla fall alltid för nattviol. Jag är rädd om den och försöker hålla undan den blå irisen så att det inte ska bli för trångt om utrymmet.
 
Jag återkommer under dagen med rapporter om hur kontakterna med Telia fortsätter. Någon återkoppling  borde vi väl rimligen få under dagen!

Kommentarer
Postat av: TT

Vad fin den är, påminner om en blomma jag har i stugan... nu måste jag titta närmare på den för jag vet inte vad den heter.

Postat av: Veiken

Vi hade vilda nattvioler som var vita på landet där jag tillbringade somrarna. Dom doftar ljuvligt! :)

2015-06-30 @ 19:58:16
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback