Trasig dator!

Min dator är trasig, verkligen fysiskt trasig. Skärmen klyver sig så jag måste ha tvingar som håller ihop den. Gångjärnen har havererat för länge sen, det går inte att fälla ihop den, måste ha den konstant uppfälld med svajande skärm.  Gångjärnsfästena håller på att lätta från underlaget. Fläkten flåsar högljutt och klagande. Batterifunktionen finns inte alls längre, måste alltid ha ström.
Borde förstås fixa en ny lap top att ha bredvid sängen. Men våndas inför blotta  tanken. Det är så mödosamt att installera allting på nytt! Jag vill inte, vill inte, vill inte!!!!

Kommentarer
Postat av: Maries

Där är vi inte lika. ;-) Älska när jag "tvingas" förnya mig. :-)

Svar: Intressant att vi har ett område där vi är helt olika, annars brukar vi tycka rätt så lika om det mesta! ;- ) Jag trivs verkligen med att trampa omkring i samma fotspår, åtminstone när det gäller tekniska grejer. Uppdaterar ogärna också, har inte ens Windows 10 än
Inga Magnusson

Postat av: FREEDOMtravel

Jag förstår precis, jobbigt. Men det låter ju onekligen som att det är dags för en ny!!!

2015-12-12 @ 08:25:33
URL: http://www.freedomtravel.se
Postat av: Znogge

Husse och jag tittade på Mac i dag så kanske blir det var sin ny. Jag vill fundera lite... Men nog är det dags för en ny hos dig!

Kram

Svar: Skulle inte våga byta till Mac. Det blir ett helt nytt system. Vår gode vän har det och när han skickar mail så kommer de som en bilaga, om de kommer alls.
Inga Magnusson

2015-12-12 @ 15:15:59
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Inger Maryissa

Fniss ;-).... verkligen en välanvänd dator......helt fantastiskt att den funkar någorlunda....
det ser så kul ut med klänypora på skärmen....
jo, det är jobbigt att installera allt på en ny dator, och alla uppdateringar osv.
men när det är gjort så är det skönt...

2015-12-14 @ 19:35:10
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback