Boels pajrecept!

Fått från en bloggkontakt och imorgon ska jag göra den här pajen (jag som inte kan sånt här!)
http://boelish.blogg.se/
 
Ingredienser:
Äpplen eller rabarber i bitar
2 - 2,5 dl socker
2- 2.5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 ägg
75 -100 g smör
 
Smörj formen (låg) och fyll botten med äppelbitar / rabarber. Blanda alla ingredienser utom smör och smula över.
Smält smöret o häll över så det täcker jämnt
Grädda i 200 grader c:a 20 minuter
Servera med vaniljvisp, glass el dy.
 
Tecknar ner receptet här på bloggen så jag vet var jag har det imorgon (o framöver om det blir fler gånger). Bloggen är min receptsamling under kategorin "mat".

Kommentarer
Postat av: Erica

Åh, vad kul recept från en annan bloggare! :)
Jag har sett flera recept på bloggar, men tar mig aldrig för att prova dem. Jag och köket är inte de bästaste av vänner. Men nån gång så... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback