Svenskarnas favvogodis enl Karamellkungen

1 . Center

2. Lysmelk

3. Marabou

4. Mini Chokladtoffée

5. Fizzy Bubblegum

6.  Colaflaskor

7. Punsch pralin

8. Plopp

9.  Sura kolanappar

10. Hallonlaktrisskalle

11. Vaniljfudge

12. Gelehallon

13. Gräddkola

14. Fruktnappar

15. Banana Skids

Källa: Karamellkungen

En hel del av de här sorterna känner jag inte igen exempelvis Lysmelk, Hallonlaktritsskalle, Banana Skids, Minichokladtoffé. Och vad är Marabou? Annars tänker jag mig att vanliga chokladkakor borde vara storfavoriter, såna med nötter, frukt- och mandel osv. Men de finns inte med.

17 kilo per person och år sägs vi äta i genomsnitt. Jag lovar att jag trycker i mig betydligt mer!


Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Jag lovar att jag äter betydligt mindre. Gillar inte sånt där... Har andra laster dock! Äter alldeles för mycket ost, och gillar öl, och nötter... och glass möjligtvis, om vi ska prata sötsaker. Smågodis är inte alls min grej.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback