Midsommar på Hembygdsgården

Vi var på Silleruds hembygdsgård en stund på midsommaraftonen, dans o lekar kring stången var det. En sån här dag kan man träffa människor som kommer tillbaka till bygden, dem man inte träffar annars. Bill o Bobo är lite för små för att dansa men uppskattade det ändå.
 
Grillen på Liane i midsommarskrud. Roland satte upp björkar och ibland behövde vi vindskyddet. Med det uppe kunde vi få värme av elden sena kvällar under helgen. Mysigt var det.
Allt som handlar om bollar är kul enligt lille Bill, men han sparkar hellre än kastar. Bowling funkar ute och inne.
Bobo fick en såpbubblepistol med stora bubblor som hade små bubblor i sig.
 
 
Fina självgjorda presenter fick Bill o Bobo av Julia o Clara!  De var inslagna i vackra paket
 
Roland stekte kolbullar på torsdagkvällen. Han vänder dem genom att kasta upp dem i luften.
Ätit har vi gjort under de här dagarna och här är midsommarbuffén med alla tillbehör. Markus gjorde jättegoda köttbullar en dag och Robins sås till dem med Calvadosskvätt i var en höjdare.
 
 

Kommentarer
Postat av: tant Hannele

Mysigt!

Postat av: Marie

Ni ser ut att haft en mycket fin midsommar om än kall. Även vi hade en kall midsommar. Jag hade tom min (tunnare) dunjacka på mig stundvis. Vi har dessutom så kallt i huset nu att jag funderar på om vi ska sätta på värmen igen. Jag har aldrig en tänkt tanken tidigare den här årstiden. Nu är det väl ändå dags för vädret att ge sig! Jag vill ha sommar BUMS!

Svar: Ja, det har varit svinkallt här hela midsommarhelgen. När solen är framme så funkar det men så fort den går i moln så är det bara så där 13. - 14 grader.
Inga Magnusson

2014-06-22 @ 08:21:56
URL: http://www.mariee.se
Postat av: Znogge

Men nästa år är de säkert redo för dansen båda två :-)

2014-06-22 @ 10:27:52
URL: http://znogge.wordpress.com/
Postat av: Boel

Härligt :D

Sv: Ja, men precis :)
Ha en fortsatt trevlig helg!

2014-06-22 @ 18:03:19
URL: http://bowelz.blogg.se
Postat av: Veiken

Jösses, vilka såpbubblor! Var kan man få tag i den där såpbubblemanicken? Den skulle vårt yngsta barnbarn älska! :)

Svar: Toys are us har ett rikligt urval av såpbubblesprutare. Jag försökte orientera mig i sortimentet men lyckades inte reda ut vad de olika märkena hade för funktion så jag tog på måfå ett par som var lätta att trycka på. de var populära
Inga Magnusson

2014-06-22 @ 19:19:26
URL: http://www.veiken.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback