Fibermöte på Tjolitta ...

... var det ikväll torsdag. Det var ett välbesökt årsmöte i fiberföreningen i Sillerud, Sellnet. Jag får erkänna att jag begrep absolut noll av det som sades. Men mina förkunskaper i ämnet är ju inte mycket att hurra för heller, rätt mycket var tekniska termer av olika slag. Vi förstår att vi ska gräva några meter in till huset nu snart för att få dit en fiberkabel i alla fall, sen får vi väl lämna resten i kunniga händer när det gäller installation. Men jag hoppas få en snabb internetuppkoppling i alla fall så småningom. Vi har planerat för fast internet via fiber även till uthyrningshusen så vi hoppas att det blir bra. De som leder det hela verkar i alla fall förtroendeingivande och det är huvudsaken för mig. De gör ett fantastiskt arbete, helt ideellt. Vi andra är tacksamma för er insats.

Kommentarer
Postat av: Lennart Carlstedt

Det går mycket snabbt via fiber. Och ju fler som är med desto billigare pris per hushåll. Man får ett visst bidrag från staten vad jag vet.

Svar: Jo, det är statbidrag till fibersatsningen, men vi får betala en hel del själva också.
Inga Magnusson

2013-05-17 @ 22:58:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback