Nyårsaftonsfirandet ....

.... brukar här på bloggen illustreras med vackra snöiga bilder av firande nere vid sjön då vedkorgarna brinner runt oss för att hålla oppe värmen och ge ljus, raketer som stiger mot skyn ut över isen på sjön. Men så blev det inte i år.
 
Vi hade en suveränt trevlig kväll igår på nyårsaftonen, men inget som inspirerade till fotograferande. Regnet öste ner så vi skippade sjön och  blev kvar hemma i goda vänners lag.. Vi hade roligt under en lång kväll som startade vid 8-tiden  och slutade runt 02 på natten. 12-slaget firades med en "änka" som var present från barn till jul och ett litet fyrverkeri.
 
Maten blev så där; förrätten ok, det var räkor, varmrätten porterstek som av någon anledning blev lite smaklös (vet inte vad jag gjorde för fel)  och desserten citronmousse med hallonröra och rivet citronskal som fick godkänt.
 
Traditionellt saxofonspel ute med "Ack Värmeland du sköna"  bjöds vi också på och det är otroligt vackert. Barnen hörde vi ifrån, de verkade ha det bra.
 
Nu är det i alla fall 2013 och i eftermiddag kommer svärmor hit på mat.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marie

Gott Nytt År Inga!

Vi hade också räkor som förrätt men sedan blev det oxfile (som vanligt). Jag är ju löjligt förtjust i oxfile, antagligen därför. :-)

Svar: Tack! Jag får nog gå över på oxfilé i fortsättningen, kanske lyckas bättre med den än med portersteken.
Inga Magnusson

Postat av: Herta

Räkor är ett säkert kort härhemma också. För mig är det sällskapet som är viktigast, maten nr 2.

Svar: Håller med!
Inga Magnusson

2013-01-01 @ 18:39:35
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Mia

God fortsättning på året! Jag hoppas att få läsa många intressanta, roliga, trevliga inlägg under kommande dagar... ;-)

Svar: God fortsättning till dig också! Vi strävar väl på med våra bloggar ett år till hoppas jag.
Inga Magnusson

2013-01-01 @ 18:56:52
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback