Rådjursjaktpremiär

Jaktpremiär med tax var det igår tisdag. Han jagade i drygt tre timmar första dagen. Det var en rolig jakt som buktade runt oss hela tiden. Jag såg geten och killingen först på c:a 25 meters håll när de sakta smög sig över en skogsväg och sedan endast geten när jag stod på veteåkern vid Lilycka och hon hoppade ut fem meter framför mig. Oskar var aldrig längre efter än några minuter och jag såg flera gånger hur rågeten lugnt väntade in honom, lyssnade och vred på huvudet, innan hon promenerade / skuttade vidare. Taxjakt har ett lugnt tempo.
 
Nedan bild över området där lille Oskar till slut kom till oss. Han är mitt ute i hygget där
Jakten och jag surrade runt en stund  i veteåkern. Och det har älgarna gjort också, det är fullt med legor överallt och älgspår. Marken är helt vattensjuk, gå knappt att gå där. Undrar om det någonsin kommer att gå att skörda de här fina fälten?

Kommentarer
Postat av: Selma

Det har varit en gräsligt blöt sommar ni får äta rådjurssteken utan vetebullar.

Svar: Ha ha... jag absolut!
Inga Magnusson

Postat av: Gunnar

Härliga naturbilder!

2012-10-04 @ 09:33:54
URL: http://gunnardeckare.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback