Hur tänker hunden?

Nu ska det forskas på det. Det ska bli spännande att följa. Hur många gånger har vi inte suttit där med hundarna bredvid oss på kvällarna och undrat vad de egentligen tänker på? Och vad de drömmer om. Vår Jazz drömmer ofta att han jagar tror vi, för benen går och han småskäller som i ett drev.

 Forskarna vill kolla exempelvis om hunden gillar sin ägare för att han / hon är en älskad person eller om det bara hänger på att maten kommer därifrån. Jag tror inte att det enbart hänger på maten.

http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/vad-tanker-hundar-pa

Sen får jag passa på att önska alla en trevlig helg! Solen kommer tillbaka!

Kommentarer
Postat av: Marie

Jag skulle definitivt bli besviken om hunden inte "gillar" mig alls. Tyvärr kommer jag nog ändå i andra hand (även utan ngt forskning) mat verkar gå före det mesta. ;-))

Postat av: Inga Magnusson

Marie: Håller med! Tänk om det är olika med olika raser. Det finns dom som säger att till exempel labradorer bara tänker på mat (och sex)! ;-) Fast pudlar äv nog klokare och värderar sin matte / husse utan att tänka på maten.

2012-05-12 @ 08:21:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Pillan

Spelar ingen roll att jag ger dem mat och promenader när det är husse som tar med dem ut i skogen på JAKT.

2012-05-14 @ 20:27:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback