Under Earth Hour ...

... kommer jag att genomföra en alldeles egen protest mot WWF genom att  tända alla ljus och sätta igång alla elapparater i huset. WWF har stor skuld i att den svenska rovdjurspolitiken havererat genom att trigga igång EU.s agerande mot det som var på väg att bli ett framkomligt samförstånd mellan staten, markägare och jakträttsinnehavare.

Earth Hour är WWFs globala manifestation för klimatet. Jag är för det första skeptisk till klimatalarmismen som visat sig bygga på lösa grunder. Och jag är mycket skeptisk till WWF som är en privatägd stiftelse där ingen kan se hur mycket pengar som går till ägarna. Och den här timmen av nedsläckning har naturligtvis ingen praktisk betydelse för klimatet utan är just bara ett sätt att få uppmärksamhet och stödja klimatalarmen.

Alltså gör jag precis tvärtom och passar på att köra diskmaskin och tvättmaskin och annat på Earth Hour. Andra som vill protestera mot WWFs agerande i rovdjursfrågorna kan göra det samma. Det har naturligtvis inte heller någon praktisk betydelse och kommer inte att synas i någon statistik men känns ändå helt rätt för min del att protestera mot en organisation som aktivt arbetar för att förstöra livskvaliteten för så många människor.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/varfor-tanda-till-pa-earth-hour_6967697.svd
http://www.dn.se/nyheter/varlden/147-lander-slacker-ljuset

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag är skeptisk till Earth Hour som fenomen. Det känns som att det är en rätt meningslös manifestation som verkar ha en ganska begränsad påverkan på energikonsumtionen. Dessutom gillar jag inte att man släcker all utebelysning i städerna. Alla har inte möjligheten att välja att sitta hemma med tända ljus. I fjol behövde jag gå till sjukhuset där pappa låg under den timmen och vi kan väl säga att det var klart obehagligt att inte se var man satte fötterna eller varifrån det flåsande ljudet kom ifrån.



Men så är jag ju mer rädd för mänskliga rovdjur än de djuriska, även om jag inte är så särskilt rädd för människor heller i och för sig men mer i alla fall. Förrädiska gropar och benbrott det tror jag kan drabba mig däremot.

Postat av: Pillan

Har aldrig nappat på Earth Hour grjen. Nu vet jag varför = )) Kanske gör som dig

2012-03-29 @ 17:55:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback