Årjäng stänger för älgjakt!


Skolan har älglov, en del butiker stänger helt, industrier går eventuellt på halvfart. Älgjakten är viktig i Årjäng och påverkar många människor på olika sätt. Jag kommer förstås att rapportera på bloggen sånt som händer på jakten här på Harnäs VVO där Roland jagar och även annat som kommer in.

I kväll har vi haft lite mat för våra jaktgäster, det blev som vanligt älgfärssoppa + risgrynskaka med hemkokt hallonsylt och vispgrädde. Roland har gått  igenom vad som gäller på jakten och har översatt reglerna till tyska. Mer kan man inte göra, sen är det upp till vars och ens goda omdöme att fatta rätt beslut.

Kommentarer
Postat av: Selma

Jag gissar att den kakan är lite som vår barndoms risgrynspudding. Fast den ska det vara rivna hasselnötter i och hjortron är den givna sylten.

Postat av: Suss

Här märker man inte ett dugg. Jag märker, för kärestan vägrar gå med mig till skogs och det kanske är klokt av honom, att hålla oss hemma. Svampen hägrar dock, men jag inser att han har rätt!

2011-10-12 @ 23:09:26
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback