Star - struck ...

... kan man bli när man plötsligt står öga mot öga med en kändis, någon som man bara sett i TV eller i andra såna sammanhang, alltså  förstummad och förlägen.

I morgon ska vi jaga ihop med en kändis, någon som vi inte har träffat förut, men sett många gånger i teverutan för några år sedan. Jag berättar inte idag vem det är, men den som känner till Säffle förstår kanske. Det finns inte så många rikskändisar i Säffle och ännu färre som är jägare och mycket få som har egen jaktmark att bjuda in på. Det sker via en vän till Roland som brukar jaga där i krokarna.  Undrar om jag blir star-struck? Ha ha... :-) Det är svårt innan att veta hur man reagerar. Oskar kommer inte att bli star - struck i alla fall!

Han  ska med och jag ser fram emot en trevlig dag med rådjursjakt.

Gubben sköt en hare förresten idag på Egenäs, tillsammans med Thomas i Deje och Jazz. En del är redan kritvita och lätta att se för hunden. Jazz jagade väldigt bra, av och till i flera timmar med tapter mellan varven, men han redde ut dem.  Roland är helnöjd med honom. Fst han blev väldigt trött efteråt.


Bilden lånad från gubbens FB.

Oj, jag hade visst namnsdag idag. Och min dotter och min mamma och min mormor. Elisbet. Fast det är för det mesta mellannamn i vår familj. Tack Suss för påminnelsen om Elisabetdagen och för  ljuständningen! Båda handlingarna värmde hjärtat!


Kommentarer
Postat av: Suss

Tänkte bara säga GRATTIS på namnsdagen. Tände ett ljus åt dig idag förresten, det är jättefint därnere i Hbg, bara så du vet.

Postat av: Selma

Säfflekändisar ringer inga klockor hos mig.

2011-11-20 @ 08:12:49
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

Suss: Tack för det, det värmer.



Selma: Kommer i inlägg senare i kväll.

2011-11-20 @ 18:16:31
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback