Hallsberg


En bra bild för att illustrera Hallsberg, den gamla järnvägsstationen. Jag antar att den byggdes när stambanan blev färdig så där 1862

Landals konditori ligger här nu, där Wienerkonditoriet låg förr.


Och så var vi inne på Hemtrevligt, Margareta o Ejes butik med heminredningsgrejer. Maggan har alltid varit duktig att sy och här fanns en hel del fina saker.









Sen fanns det en fin affär bredvid där jag köpte namnade pennor och slips åt gubben men nu vet jag inte längre vad den heter. Alla papper var slängda och kvittot också. Om någon läsare vet så skriv det gärna i kommentar här nedan!

Kommentarer
Postat av: Suss

Den körsbärsväskan köpte jag. Till mig själv!!!!!!

Till Suss från Suss

Postat av: Lena Bennet

Spännande, På Landals konditori, senare Wienerbageriet, var jag som barn med morfar och mormor. Bengt Landal och morfar var vänner sedan gammalt.

2011-05-19 @ 20:18:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback