Tacogratäng med kyckling...

... gjorde vi igår fredag. Himla smarrigt blev det!

På jobbet kan det ibland dyka upp recept från kollegor. Det här nappade jag till mig i förbifarten igår. Med gemensamma ansträngningar fixade jag o gubben sedan till den här rätten i går kväll. Så här gjorde vi:

Ingredienser för 3 pers.

I grillad kyckling
1 liten röd lök
2, 5 dl vispgrädde
1 påse tacokryddor
3 plommontomater
några skedan tacosås
0,5 dl rostade cashewnötter
2 dl riven stark ost

(Jag använder motsvarande mjölkfria produkter förstås!)

Tillagning:

200 grader ugn
Kycklingen i bitar
Koka upp grädden och tacokryddor, låt koka någon minut
Lägg i kycklingbitarna, sjud någon minut
Häll i allt i smord form
Lägg på hackad rödlök, skivade tomater och skeda ut tacosåsen
Strö på osten och cashewnötterna
I ugnen 20 minuter


Servera med kokt ris och fräsch sallad gärna med ananas i.  Nu hade jag inte det hemma, men ett smarrigt rosévin är aldrig fel till kyckling. Det går ju bra med rödvin också till den här rätten eftersom den är rätt så smakrik, kanske ett som inte är som inte är så kraftigt i så fall. 

Det blev ingen bild på anrättningen eftersom vi var jättehungriga och vräkte i oss direkt ;-)


Kommentarer
Postat av: Mia systeryster

Jag var nyss ute o kollade på månen! könt att jag inte blir påverkad av den;)

Vad gott det där lät, borde kanske laga det själv;)

Postat av: Trolda

Låter supergott - och lättlagat! Tack för tipset! =D Skall absolut skrivas ner och lagas frampå! =D



Månen var fantastiskt vacker den gångna natten...jag var uppe ett par gånger och kikade på den då jag tillhör dem som absolut känner av dess kraft och sover sämre vid fullmåne.



Du gör rätt som väntar på "finare" penséer - tiden har ju precis BÖRJAT för dem nu...



Trolda - önskar fin kväll! =D

2011-03-19 @ 20:27:36
URL: http://trolda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback