Anders i Paris

Anders i Svensbyn är hästskötare i Paris just nu på Grosbois. Det är en travbana och Anders sköter en häst som heter Lix Mollyn, ägare Åke Linder från Ekshärad / Hagfors.

Det finns inga hagar, alltså måste Anders köra med hästen två gånger varje dag för att hålla den igång. 

Samtidigt är det naturligtvis en upplevelse att få komma med som hästskötare till Grosbois.  Lix Mollyn blev femma idag torsdag med nytt personligt rekord, 1,24.  En finsk häst vann idag och en norsk var tvåa påstår Roland som pratade med Anders nyss. Han befann sig på hotellet inne på Grosbois och berättade att det fanns mycket vildsvin och fasaner inne på slottsområdet. Det är stort och mäktigt och historiskt från Napoleontiden, hans jaktslott.

Fram i helgen blir det ett nytt lopp, den här gången med fransk kusk. Det är kallblodslopp på Vincenne, fyra hästar från vardera länderna Sverige, Norge och Finland som är inbjudna.  



http://www.vf.se/sport/trav/lix-mollyn-star-infor-sitt-livs-lopp 




Kommentarer
Postat av: soffie

va spännande och så¨roligt jobb,

men att det inte finns hagar det låter ju hemskt,

kram

Postat av: Gunnar Kylèn

Hästen som var tvåa i Paris är inte norsk .Den är uppfödd i Töcksfors av Rune Arvidsson och är svensk ägd. MVH Gunnar Kylèn

2011-02-25 @ 13:36:54
Postat av: ingrid

Ååå, va gärna jag hade velat vara med Anders där!!!

2011-02-25 @ 19:45:25
Postat av: Inga Magnusson

Ingrid och Gunnar: Just nu har vi pratat med Anders i Paris. De nordiska deltagarna var bjudna på galamiddag med bortåt fem rätter och dryckjom till. Jag framförde Din önskan om att få vara med Anders i Paris Ingrid. Men han sa att han redan hade en kvinna på varje arm!

2011-02-25 @ 20:59:27
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ingrid

Jag tror han bara säger så!!!!Lite avundsjuk är jag faktiskt, men ska jag vara ärlig så är det inte Anders som lockar :)

2011-02-27 @ 10:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback