Klokskaper om barnbarn

Just nu sliter vi med vår saknad efter barnbarnen, det gör verkligen ont i hjärtat nu när de har rest tillbaka till Umeå o Hissjö.

Från Värmlands Folkblad 5 /3 10 har jag hämtat följande kloka tankar om barnbarn:

Mellan mor- eller farföräldrar och barnbarn finns ofta ett speciellt band. Här följer citat som vittnar om detta:
• ”Farmödrar är antika små flickor”

• ”En mormor är en barnvakt som tittar på barnen istället för på teven”

• ”När morföräldrarna kommer in genom dörren flyger disciplinen ut genom fönstret”

• ”Farmödrar eller mormödrar får aldrig slut på kramar eller kakor”

• ”En farfar är någon som har silver i håret och guld i hjärtat”

• ”Barnbarn är guds kompensation för att vi blir gamla”

• ”Efter en timme med barnbarnen känner man sig ung igen. Stannar man längre än så börjar man snabbt att åldras”
Källa: quotegarden.co


Kommentarer
Postat av: Selma

Kommer man inte att kunna få barnbarn förrän man ser till att ha kakor alltså? Kan det funka med Ballerinakex tror du? Här bakas det inga kakor annat än möjligen till jul. Det är mest bara jag som äter sånt om det finns och jag är fullt tillräckligt fet som det är.

Postat av: Suss

Vilka underbara ord, jag läste högt för en arbetskamrat som är både mormor och farmor. Hon höll med om allt, och ett alldeles extra JAAA för det sista.

2010-03-18 @ 11:25:04
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Ailas

Mitt lilla barnbarn är bara knappa 3 månader än så länge, men jag tror mig redan känna igen visdomarna! Har nog också lite problem med det där med kakor & sånt, men får försöka skärpa till mig. På samma sätt måste väl pannkakorna få sin renässans.

2010-03-18 @ 18:55:13
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Ingrid

Så rätt, så rätt.

2010-03-18 @ 19:18:50
Postat av: anne

Underbart!!!! Även om jag då rakt inte vill att mina barn ska ha barn ännu, så skulle jag ändå kunna tänka mig ett gäng barnbarn... Hur det nu skulle gå ihop...

2010-03-18 @ 19:40:13
URL: http://annnne.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback