Earth hour...

... arrangerat av WWF attraherar inte en majoritet av befolkningen, snarare så där en tredjedel. Om jag vore hemma i kväll skulle jag istället tända lite extra ljus för att protestera mot WWFs demokratiska underskott i organisationen och den totala mörkläggning man omgärdar sig med genom att arbeta i stiftelseform världen över och inte i öppna organisationer där penningflödet är synligt, där man vet hur mycket som hamnar i fickorna på dess grundare / ägare.

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1933165/i-kvall-slacks-sverige-for-klimatet

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/mork-timme-for-klimatet_4489191.svd

I min svarta själ glädjer jag mig åt det dåliga utfallet på WWFs mediajippo; en knappt märkbar nedgång på 3-4 %  i Sverige under Earth hour enligt Vattenfall.

Kommentarer
Postat av: Gubben

Jepp! Det stryker jag gärna under på!

Postat av: Lena

När jag tittar på din SvD länk blir jag förfärad och upprörd över vilket gigantiskt slöseri med dyrbar el man ägnar sig åt i västvärldens metropoler.



Håller mig dom om att organisationen WWF inte tillhör de ädlaste. Jag har inte glömt TV 4 inslaget, där man visade hur WWF "glömt" att redovisa vad man gjort med pengarna i Nils Dahlbäcks fond för hotade allmogeraser. Men neka föreningen "Allmogekon" pengar ur den fonden, det hade man mage att göra, år efter år. Länsstyrelsen lade ner sin undersökning! Alla är inte lika inför lagar och bestämmelser i Sverige. Sorgligt nog!

2010-03-28 @ 10:40:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback