Slädfärd med Gunnar o Sindar...

... blev det på julaftonens eftermiddag. De var ute och tränade inför planerad julottefärd på juldagsmorgon. Mycket uppskattat av bl.a. japansk svärdotter att få åka med, tack till hygglig svåger!. Otroligt idylliskt med 15 minusgrader, massor av snö på marken och träden, samt riktig bjällerklang som genljöd över bygden.
Roland filmade det hela och vi ska försöka göra en länk på något sätt, gossarna kanske kan via Facebook eller nåt.
















Senare kommer inlägg här med Jeremy Stahls krönika med en amerikans förundran över att merparten av svenska folket bänkar sig framför teven på julaftonen för att se gamla Disneyrullar. Där finns också länk till scener som är bortcensurerade ur Disney.  Det kommer också en mycket speciell krubba från Elssas som M.R. skickat. ;-) och så något från midnattsmässan i Missionskyrkan.

Kommentarer
Postat av: Lena

Är det sant, att ni åker släde med bjällerkang i Värmland? Det är kultur, må jag säga. Fantastiskt fint!

2010-12-25 @ 08:25:37
Postat av: Mia

Så mysigt med slädfärd... Det har jag inte upplevt mer än ett par gånger och det var som barn. Den översta bilden tycker jag är urtjusig!

Postat av: Marie

Det var ett behagligt sätt att börja julafton på !!

2010-12-25 @ 09:39:45
URL: http://www.mariee.se
Postat av: anne

Så. Absolut. Fantastiskt!



Det känns som att jag hade behövt ett sådant nytraditionellt inslag i mitt julfirande.



Men kanske att Selmas mammas risgrynspudding med hjortronsylt och vispad grädde kan kompensera litet?

2010-12-25 @ 10:49:52
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: TT

Ååååh vad mysigt det där såg ut!

En grej man aldrigt upplevt tror jag.

Min morbror hade gård uppe i Finland när jag var liten och vi åkte efter häst men jag kan inte minnas att vi gjorde det på vintern, tyvärr.



God fortsättning på dej! Kram!

2010-12-25 @ 14:01:25
URL: http://tyratok.blogg.se/
Postat av: Herta

Har aldrig åkt häst och vagn under julen. Den enda häst och vagn jag åkt någon ´gång till en aktivitet är när jag några år på 70-talet var på nyårsläger i Funäsdalen. Man får leva på sina minnen. Youtube kan vara ett kul alternativ. Jag har själv en hel del kul filmer där.

2010-12-25 @ 15:03:56
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Så mysiga vinterfoton och av slädfärden

det måste ha varit helt ljuvligt

Ha en fin fortsättning av julhelgen

2010-12-25 @ 16:29:18
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Kjell Andersson

Oh! vad vackra bilder. Man blir helt nostalgisk.

God fortsättning på julen önskar vi thaiare.

2010-12-25 @ 16:44:36
Postat av: ingrid

Otroligt vackra bilder, att åka släde är något alldeles speciellt!

2010-12-25 @ 19:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback