"Live to win" ...

... är en bok som jag osannolikt nog läser just nu: Musikskaparen Andreas Carlssons sjävbiografi. Osannolikt eftersom den inte alls liknar något jag brukar läsa. Lite har jag kanske lyssnat på den äldste sonen som säger att biografier är det enda som intresserar honom. Jag kan ge honom rätt i det. Biografier är ju nästan som bloggar fast lite mer genomarbetade och  i koncentrat, de har ju  ett typiskt blogginnehåll; närvaro, vardagsliv, reflektioner, jobb, filosofier.

Jag återkommer när jag läst färdígt med mer tyckanden om boken, men den är intressant och rätt välskriven, med en genomtänkt komposition, typisk musiker kanske att komponera ihop texter till en helhet. Sen kan jag väl misstänka att han tagit råd av proffs när han skrivit, det vore väl också typiskt musiker; att våga vara kreativ tillsammans med andra, ge och ta kritik under resans gång.

Kommentarer
Postat av: Selma

Man ska aldrig säga aldrig, speciellt inte när det gäller kultur.

Postat av: anne

Hmm... Det låter intressant. Biografier är ofta bra läsning, så länge det inte rör sig om dessa jag-är-kändis-så-nu-skriver-jag-en-bok-biografi.



Jag emotser ditt utlåtande! :)

2010-08-04 @ 20:41:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Mia

Biografier läser jag också ibland. I regel gillar jag dem för man kommer nära en människa. Men givetvis är ju hur boken är skriven, språket, stämningen osv.

2010-08-05 @ 13:08:49
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback