Agenda

Av någon anledning ska gubben till Arvika idag lördag, det är nåt möte där. Och jag fick erbjudandet att hänga med dit. Det gör jag gärna av flera skäl som jag inte ska gå in på här, men någon finns att hälsa på där förstås. Och så kan man alltid shoppa loss i Arvika, där finns en hel del små affärer kvar som inte hör till någon kedja. Sen finns ju Olssons brygga och jag hoppas att de har öppet, men kanske har de inte det över vinterhalvåret, bara sommartid. Jag får gå in på nätet och kolla.

Uppdaterat: Olssons brygga är stängt pga byggnation till maj 2010, alltså äter vi inte där. Butikerna i centrum verkar vara öppna till 15.00. Sveders herrekipering är mycket intressant. Rackstadsmuseet har ett par trevliga utställningar och de har öppet till 17.00. Klässbols linneväveri har öppet till 15.00 också så det får nog bli första stopp på ditvägen. De håller tydligen just nu på och väver linnelakan och örngott som
bröllopsgåva till Victoria och Daniel från Värmland. Kanske kan man se dem under tillverkning, det vore roligt. De jättestora vävstolarna är fantastiska och man brukar få gå in i vävsalen där de berömda dukarna tillverkas, bl.a. till Nobelfesten. Till slut kan jag  ju alltid ta mig  ut till Charlottenbergs köpcentrum vid norska gränsen om mötet drar ut på tiden och det blir långsamt.

Vi får under den här helgen avsluta jobbet med att göra i ordning i stugorna, de sista inköpen verkar vara gjorda nu.

Det måste också bli säsongens första grillning, lördag eller söndag, jag har redan köpt fläskfilén.


Kommentarer
Postat av: Selma

Exsvärmor bodde i Arvika ett tag. Hon hade som en oro i kroppen så hon flyttade en hel del. Men ett tag som sagt.

Postat av: Mia

Önskar dig en härlig dag. Jag älskar småutflykter och du verkar villigt tacka ja också...

2010-04-17 @ 08:01:02
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: anne

Ja, det var till Arvika jag aldrig varit.

2010-04-17 @ 10:52:53
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga M

Selma: Konstigt, jag har en känsla av att man stannar kvar i Arvika om man en gång flyttat dit, det verkar så trevligt.



Mia: Ja, det är ett substitut för att aldrig resa till Thailand.



Anne: Aboslut dags att åka dit nu då, sista chansen att se de lakan som Daniel och Victoria kommer att tumla runt i senare.

2010-04-17 @ 11:20:14
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback