Vildsvin fälldes i Lennartsfors, sydvästra Årjäng...

... vid Abborrtjärn den 9:e augusti 2009 av Gunnar Nilsson. Slaktvikt 45 kilo. Borde vara god att äta med den storleken. De här djuren är nu långsamt på väg till oss och börjar synas här och där i vår kommun.




Senare idag och imorgon publicerar  jag inlägg om  Jazz i Stockholm på Waldemarsudde, i Spökparken, på uteservering, om blomsteruppsättningar i Hallsberg och om den stora Carl Wilhelmsonutställningen på Waldemarsudde och om den dåliga hundhållningen i Stockholm och om pyttesmå dagisgårdar i centrala Stockholm. Varför ska det skocka sig så många inlägg hos just mig? Varför drabbas aldrig jag av någon liten fläkt av bloggtorka?

Nu ska jag åka till Karlstad på en fortbildningsdag med tema pedagogik för barn med bekymmer att höra bra. Jag värjer mig annars numera för fortbildning. Jag har gjort så himla mycket av den varan i mitt liv och det är bättre att de som är yngre får åka. Och jag vill ogärna lämna min klass, mina små änglar. Men just det här ämnet kändes angeläget och så har jag fått en duktig vikarie.

Och gubben åker till världsmetropolen Åmotsfors för något möte på Norma.

Kommentarer
Postat av: TT

Jag gillar din blogg och framförallt att den inte tystnar eller torkar ut!

Postat av: åsa

Har inte hört någonting från mågen, om de fick träff på något vildsvin i söndagsmorse, de är ju väldigt svårjagade eftersom de har så bra hörsel..

Gott kött är det i alla fall, det vet jag..

Ha dé!

2009-09-29 @ 14:59:46
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: ingrid

Inget fel på din vikarie, snarare tvärtom!!!Hon är toppen, men jag saknar dej ändå!!Ses i morgon igen.

2009-09-29 @ 19:05:24
Postat av: Mia

Här i norra Småland har vi dem i mångfald som jag vid något tillfälle berättat om i min blogg.

2009-09-30 @ 06:29:59
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback