Tvättstugan igen då...


Så här blev det ju i tvättstugan med de nya maskinerna, upphöjningarna och det nya skåpet mellan maskinen och tvättbänken. Frågan var nu var jag skulle ha tvättmedel för att slippa ha det framme jämt som förut och ändå ha det lätt tillgängligt, helst inte i något skåp. När jag väl fått bänkskivan på skåpet  kom jag på lösningen;


Bänkskivan skulle inte alls sättas fast och siloconas i kanterna! (Jag lovar;  snickare älskar att kleta på silicon överallt i alla kanter så fort det handlar om våtutrymmen och köksskåp). Den skulle istället ligga löst ovanpå skåpet och därnere skulle tvättmedlet stå tänkte jag.

Det funkade perfekt.

Nu kan jag ha alla tre tvättmedelssorterna där nere i skåpet; det är Ocean förstås, vanligt Bas och så lilla hinken med blekmedel för vittvätten och en hink med grovtvättmedel för overaller. Allt är i bekväm höjd att komma åt och alldeles intill tvättmedelsfacket på maskinen.  Och jag slipper se det till vardags.

Nu fattas bara att gubben hänger upp en sidenormbunke i taket ovanför också så är det nästan klart här. Fattas förstås en lampa med fuskkristall men den kommer nog senare. Och så dekorationen på den vita stora väggen. Men med väggen har jag en ny idé som jag experimenterar med just nu. Men den berättar jag om senare.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Så fint det blev. Kan tänka mig att det nu är en fröjd att tvätta.

Postat av: Anonym

Kära!

så ledsen att jag inte alls kan hålla mig levande i bloggvärlden längre! men kanske ska man aldrig sluta hoppas...jag har iallafall läst och tittat här och tycker att du som vanligt skriver mkt bra och bilderna är superfina!!!

Allt gott!

2009-09-10 @ 23:04:34
Postat av: Inga M

Åsa: Jag har alltid gillat tvättjobbet med allt som därtill hörer och nu är det ännu bättre.



Rut: För jag antar att det är Du som skrivit inlägget. Så roligt att få en kommentar från Dig i så fall. Du kommer tillbaka, det är jag säkert på. Det har Du gjort varje gång förut! Vi är många som hoppas!

Ha det så bra!

2009-09-11 @ 18:36:44
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Så snyggt det blev och snacka om att ha ordning och reda bland dina tvättmedel!

2009-09-11 @ 20:33:26
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Cissi

Så bra det blev!

Tvätt och disk är för mig en avslappningsövning... Kanske beroende på att vi inte har så många.. Vi är bara två och en av oss är borta två veckor av tre... Men när jag väl ägnar mig åt dessa sysselsättningar vill jag gärna ha det ljust och fint omkring mig!

Det där med siliconen känner jag igen. Mannen är snickare... Tänk om det vore lika viktigt med diverse lister som det är med silicon... Det finns alltid lister som saknas här i hemmet. :o)

2009-09-11 @ 22:13:37
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Mia: Bra att ha dem precis bredvid tvättmaskinen. Jag tycks alltid spilla lite när jag häller i facket.



Cissi: Kul att Du känner igen silicon-syndromet!

2009-09-12 @ 05:25:23
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: TT

Vilken dröm! Åh vad jag längtar efter att få flytta!

2009-09-12 @ 08:38:59
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback