Ballongfärd till Umeå??


Barnbarnens käraste leksak från besöket på Årjängs marknad var varsin ballong. De lekte så mycket med dem och hade roligt. Det enda bekymret var hur de skulle kunna frakta dem på flyget till Umeå. Vi vuxna sa ju att det inte gick. Till slut sa den äldste av dem att man nog kunde öppna fönstret i planet och hålla dem utanför i luften under färden.

Men till slut när det var dags för hemfärd så parkerade de ballongerna på verandan och sa att mormor (jag!) kunde få leka med dem. Det var ju snällt. Nu har jag lekt med dem några dagar.


Så vi bestämde oss för att skicka iväg dem i vinden till friheten. Roland släppte dem.


Här virvlar de mellan träden en stund hit och dit.



Till slut gav de sig iväg och faktiskt i riktning mot Umeå. De syns som två jättesmå mörka prickar där uppe på himlen. Hej då ballongerna, ha en god tur!

Kommentarer
Postat av: Suss

Jag hoppas ballongerna flög ända till de små sötingarna i Umeå.

Mina barn, i synnerhet sonen, ägnade sig mycket åt att skicka flaskpost när han var liten, de har mycket ideér de små liven. Än har vi inte fått något svar dock!

Postat av: Trolda

Åh en sån söt liten historia! =D



Trolda - =D

2009-09-28 @ 17:18:03
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: ingrid

Va goa ni är!!!

2009-09-28 @ 19:47:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback